Välkommen till kundtjänst!
Skriv in ditt nyckelord så får du snabbt svar.
Ingen bokningsbekräftelse?

Kolla då ditt spamfilter. De är ovanligt glupska just nu och drar sig inte för att svälja dina dokument, oavsett om du använder Hotmail, Live, Gmail eller vad det nu kan vara.

Frågor och svar
Välj kategori
Bagage och assistans
Innan och efter resan
Bokning
Avbokning och återbetalning
Hotell och hyrbil
Namnfrågor och övrigt
Våra produkter och tjänster
Betalning
Ombokningar och ändringar
Trafikstörningar

Vanligaste frågorna just nu

Det beror på flygbolaget och på din biljettklass. Vi rekommenderar alltid att du kontrollerar vilka villkor som gäller för handbagage och incheckat bagage på flygbolagens hemsida. Där finns fullständiga villkor. Tänk också på att vissa flygbolag tar ut en avgift för bagage.

Fick du svar på din fråga?

I vissa fall kan du köpa till bagage och specialbagage. Kontakta oss så kan vi undersöka gemensamt om vi kan lägga till bagage. Det är vanligt att lågprisflyg tar ut extra avgifter för att lägga till bagage. Du kan läsa mer om det på lågprisflygbolagets hemsida och du hittar ditt bokningsnummer och kontaktinformation till flygbolaget i din bekräftelse från dem.


Fick du svar på din fråga?

Ja, du kan alltid avboka din resa, flyg, hotell eller hyrbil. Men för att få tillbaka pengarna måste du normalt ha köpt ett avbeställningsskydd. Detta gäller endast vid sjukdom eller dödsfall och mot uppvisande av giltigt läkarintyg. När du har slutfört din bokning och tryckt på ”betala” är bokningen bindande.

Avboka flyg?

Om du vill avboka ditt flyg måste du kontakta oss via mejl eller telefon. Tänk på att flyget inte är avbokat förrän du mottagit en bekräftelse från oss. Var ute i så god tid som möjligt! Olika flygbolag har olika regler för hur sent du kan avboka. Om du ska avboka nära din avresetid och utanför våra telefontider måste du alltid kontakta flygbolaget direkt.

Flygbolagens regler tillåter i allmänhet inte återbetalning av avbokade biljetter. Vi måste alltid följa flygbolagens regler och kan inte göra egna undantag. Men i enstaka fall finns ändå möjlighet till återbetalning av flygbiljetten. Då tar vi ut en hanteringsavgift som du får information om vid bokningstillfället. Flygbolaget tar också ut en avgift för avbokningen.

Avboka hotell?

Om du bokat hotell via oss och vill avboka ska du kontakta oss så snart som möjligt så hjälper vi dig med avbokningen. I vissa fall tillåter hotellets regler återbetalning. Då avbokar vi ditt hotellrum och återbetalar hotellkostnaden minus vår hanteringsavgift. Tillkommer gör även den kostnad som hotellen tar ut för avbokning.

Avboka hyrbil

Bokning av hyrbil sker alltid direkt hos hyrbilsföretaget. Vänd dig därför direkt till deras kundtjänst och fråga om möjligheterna till avbokning eller ombokning.

Fick du svar på din fråga?

Vid ombokning måste du kontakta vår kundsupport via telefon. Ombokningen måste ske under våra öppettider och minst 24 timmar innan den ursprungliga eller nya avresetiden, beroende på vilken som kommer först.  

Fick du svar på din fråga?

Avbeställningsskyddet gäller endast ihop med vårt eget läkarintyg, ifyllt av en läkare. Intyget ska vara styrkt med läkarens namn, underskrift,  kontakttelefon och stämpel.  Följ instruktionerna på läkarintyget.

Ett formulär för avbokning finns att hämta i resevillkoren. Tänk på att din avbokning måste ske senast två timmar innan utresan påbörjas. Du avbokar via mejl eller telefon. Om du inte avbokar senast två timmar innan avresa, kommer du inte få någon återbetalning.

Om du vill eller måste avboka utanför våra telefontider hänvisar vi dig direkt till flygbolaget.

Vid avbokning tar vi ut en hanteringsavgift. Vi återbetalar inte avgiften för avbeställningsskyddet. För mer information hänvisar vi till våra resevillkor.

Fick du svar på din fråga?
Visa alla frågor

Ring kundtjänst

Måndag–fredag: 09.00–20.00
Lördag–söndag: 09.00–16.00

Mellan kl 15.00-20.00 samt helger besvarar kundtjänst dina frågor på engelska.

Observera att mejl besvaras måndag – fredag 09.00-16.00.

Följande datum räknas som helgdag när det gäller hur vi kan hjälpa dig med ditt ärende:
1/1, 30/3, 2/4, 1/5, 10/5, 6/6, 22/6, 24/12, 25/12, 26/12, 31/12.