Välkommen till kundtjänst!

Skriv in ditt nyckelord så får du snabbt svar.
SÖK
  • Bagage och assistans
  • Innan och efter resan
  • Bokning
  • Avbokning och återbetalning
  • Hotell och hyrbil
  • Namnfrågor och övrigt
  • Våra produkter och tjänster
  • Betalning
  • Ombokingar och ändringar
  • Trafikstörningar

Vanligaste frågorna just nu

Vi rekommenderar alltid att man ska kontrollera vilka villkor som gäller för handbagage och incheckat bagage på flygbolagens hemsida. Där finns fullständiga villkor. Tänk på att vissa flygbolag tar ut en avgift för bagage.

Fick du svar på din fråga?

I vissa fall kan du köpa till bagage och specialbagage. Kontakta oss så hjälper vi dig att göra en förfrågan till flygbolaget. Det är vanligt att lågprisflyg tar ut extra avgifter för att lägga till bagage. Du kan läsa mer om det på lågprisflygbolagets hemsida.

Kontakta lågprisflygbolaget och fråga dem. Det är vanligt att lågprisflyg tar ut extraavgifter för att lägga till bagage. Du kan läsa mer om detta på lågprisflygbolagets hemsida. Du hittar ditt bokningsnummer och kontaktinformation till flygbolaget i din bekräftelse från dem. 

Fick du svar på din fråga?

Avbeställningsskyddet gäller endast ihop med vårt eget läkarintyg, ifyllt av en läkare. Intyget ska vara styrkt med läkarens namn, underskrift,  kontakttelefon och stämpel.  Följ instruktionerna på läkarintyget.

Ett formulär för avbokning finns att hämta i resevillkoren. Tänk på att din avbokning måste ske senast två timmar innan utresan påbörjas. Du avbokar via mejl eller telefon. Om du inte avbokar senast två timmar innan avresa, kommer du inte få någon återbetalning.

Om du vill eller måste avboka utanför våra telefontider hänvisar vi dig direkt till flygbolaget.

Vid avbokning tar vi ut en administrativ avgift. Vi återbetalar inte avgiften för avbeställningsskyddet eller kreditkortsavgiften. För mer information hänvisar vi till våra resevillkor.

Fick du svar på din fråga?

Med Servicepaketet får du extra hjälp och service kring din resa. Så långt som möjligt hjälper vi dig med dina önskemål kring din resa.

Detta ingår i Servicepaketet, vi hjälper dig att:

· Hitta bästa möjliga alternativ om flygbolaget ändrar sina tider (enligt flygbolagets regler).

· Kontrollera möjligheterna att boka av eller omboka din resa (ombokningskostnad tillkommer enligt flygbolagens regler).

· Förboka sittplatser hos flygbolaget där det är möjligt (går oftast inte på Europaflygningar). Tänk på att du inte kan välja sittplatser vid nödutgångar eller med extra benutrymme.

· Framföra önskemål om bassinet för spädbarn (oftast inte möjligt på flyg inom Europa).

· Boka specialbagage (t.ex. golfbag, skidor).

· Boka specialkost när det ingår mat (oftast inte på Europaflygningar).

· Registrera ditt bonuskort hos flygbolaget.

Servicepaketet är en tjänst vi erbjuder våra kunder i samband med bokningstillfället. Det är även möjligt att teckna Servicepaketet i efterhand.

Eventuella extra avgifter från leverantören kan tillkomma. Servicepaketet återbetalas inte vid avbokning av resan eller om flygbolaget inte kan tillmötesgå framförda önskemål.

Fick du svar på din fråga?

Kan jag avboka min resa utan avbeställningsskydd?

Ja, du kan alltid avboka din resa, flyg, hotell eller hyrbil. Men för att få tillbaka pengarna måste du normalt ha köpt ett avbeställningsskydd. Detta gäller endast vid sjukdom mot uppvisande av giltigt läkarintyg. När du har slutfört din bokning och tryckt på ”betala” är bokningen bindande.

Avboka flyg?

Om du vill avboka ditt flyg måste du kontakta oss via mejl eller telefon. Tänk på att flyget inte är avbokat förrän du mottagit en bekräftelse från oss. Var ute i så god tid som möjligt!  Olika flygbolag har olika regler för hur sent du kan avboka. Om du ska avboka nära din avresetid och utanför våra telefontider måste du alltid kontakta flygbolaget direkt.

Flygbolagens regler tillåter i allmänhet inte återbetalning av avbokade biljetter. Vi måste alltid följa flygbolagens regler och kan inte göra egna undantag. Men i enstaka fall finns ändå möjlighet till återbetalning av flygbiljetten. Då tar vi ut en administrativ avgift som du får information om vid bokningstillfället. Flygbolaget tar också ut en avgift för avbokningen. 

Avboka hotell?

Om du bokat hotell via oss och vill avboka ska du kontakta oss så snart som möjligt så hjälper vi dig med avbokningen. I vissa fall tillåter hotellets regler återbetalning. Då avbokar vi ditt hotellrum och återbetalar hotellkostnaden minus vår administrativa avgift. Tillkommer gör även den kostnad som hotellen tar ut för avbokning. 

Avboka hyrbil

Bokning av hyrbil sker alltid direkt hos hyrbilsföretaget. Vänd dig därför direkt till deras kundtjänst och fråga om möjligheterna till avbokning eller ombokning.

 

Fick du svar på din fråga?